perjantai 12. lokakuuta 2012

Vilukissan pelastus!


Mä voisin kietautua tällaisiin vaatteisiin koko talveksi. Olen nimittäin vilukissa pahimmasta päästä!! Saatan istua sohvalla monen vaatekerran päällystämänä ja viltin ympäröimänä ja silti viluttaaa! Joten oli päivänselvää, että teen itselleni villaisen kotiasun. Ja näin yhden päivän perusteella voin sanoa, että kyllä kannatti. Olen rakastunut <3

Tein paidasta hieman pidemmän, jolloin se on mukavampi leggareiden kanssa. Myös paidan "resorit" on merinovillaa (interlock), paita itsessään on merinovillaneulosta. Legginssit on sen sijaan merinovillajoustofroteeta. Lahkeisiin laitoin resorien tilalle myöskin yksiväristä interlockia sekä toiselle puolelle ompelumerkin. Tuli aika kiva yksityiskohta! 

Kankaat ja ompelumerkki on Majapuulta. Paidan kaava on OB 5/11 -lehdestä ja legginssien kaava on oma.





-H

13 kommenttia:

  1. Mä olen ihan rakastunut tähän kotiasuun. Ihana setti. Kivoja yksityiskohtia ja yhdistelyjä. Mäkin haluaisin löytää luottokaavat, joilla tulisi aina hyvin istuvat vaatteet. Pitäisi ehkä tehdä enemmän itselle, niin eiköhän ne sieltä löytyisi ;) Mutta vielä kerran, mahtavia juttuja, jälleen! (Ja siis kankaathan on yli-ihanat, mutta se on sitten jo eri juttu...)

    VastaaPoista
  2. Mä mietin tuota joustofroteeta tilata (tilasin kyllä kaikkea muuta tuolta :D) mutta miten se luonnistuu esim housujen alla talvella? Onko liian tönkkö? Luottokaavat on kyllä huippu juttu, itelle pitäs vielä kehitellä jostain legginssikaava, paita löytyy jo :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joustofrotee ei tunnu ollenkaan liian tönköltä. Onhan tää aika paksu ja lämmin, joten voi tulla kuuma (ellei ole yhtä vilukissa kuin minä). Mutta jos kalsareina meinaa, niin tekisin ehkä mieluummin siitä interlockista, mutta tää menee kyllä kivasti legginsseinä. Niiin lämmin <3

      Poista
  3. Upea setti, kyllä ottaisin tännekin!

    VastaaPoista
  4. Upeeta! Mahtavaa! =) Mäkin haluun noita kankaita!

    VastaaPoista
  5. Tällaisen minäkin tarvitsen! Terveisin, toinen vilukissa! :) Pitäis vaan löytää tosi napakka kaava, jotta menee tosiaan ulkoillessa alusasuna myös.

    VastaaPoista
  6. Usein sinun blogia selailen ku ompelet paljon kaikkea ihanaa (: Luulin, että olen jäsen, mutta näemmä en ollukkaan vielä liittyny niin korjasin nyt asian (:

    VastaaPoista

Kiitos kommentista!