torstai 10. lokakuuta 2013

ApilaPallo


Voihan apilapallo sentään... 
Jotenkin aika nostalginen, mutta kuitenkin nykyaikainen. 
Alunperin oli tarkoitus tehdä oranssista itselle ja harmaasta pojille, 
mutta en sitten kyennyt vastustamaan tuota harmaata. 
...ja niin mein pikku apinat jäi ilman. :)

Kankaat Majapuulta.








Tämä tyttöjen tunika on menossa lahjaksi eräälle pinkkiä rakastavalle tytölle. 





Oranssista apilapallosta tuli ensimmäisenä mieleen tällainen pipa 
ja pakkohan se oli toteuttaa. Täytyy varmaan tehdä nuoremmalle samanmoinen tosta harmaasta.
Kaava on OB 4/11 -lehdestä, johon olen lisännyt lipan. Ompelin myös vuoreen pul-kangasta (korvien kohdalle), jotta tuuli ei mene läpi. Tämä on kyllä ihan loistava kaava. 
Olen aika neuroottinen noiden korvien kanssa ja tämä malli suojaa ne täydellisesti!  





Täällä on molemmat ompelukoneet huollossa, mutta onneksi sain eilen varakoneet käyttöön! 
..johan taas elämä hymyilee ;)
Toivottavasti teilläkin on hymy herkässä!


-H

19 kommenttia:

  1. Kaikki aivan ihania! Mä en syttynyt kankaalle kun näin livenä, mutta on vaatteena aivan hurmaava!

    VastaaPoista
  2. Ihania juttuja olet taas ommellut! =)

    VastaaPoista
  3. Aivan ihania! Ihan mun kangas :)

    VastaaPoista
  4. HeiDu, mä en kestä. Noi sun tunikat on niiiiiin hienoja. Voihan nenä. Ja tuo isomman apinan pipo, kertakaikkiaan toimiva. (mä en saanut tuolla kaavalla onnistumaan, pöh...)

    VastaaPoista
  5. Siis kaikki taas niin upeita! Sun neuletakki ja tuo mekko ja tuo lahja ja pipo <3 en kestä minäkään ;)

    VastaaPoista
  6. No voi kääk, eilen olin ihan varma etten tarvi tuota palloneulosta vaikka oranssista kovasti tykkäänkin mutta tää sun postaus saa mut toisiin ajatuksiin, eli tahtojen taistelu edessä ;) Ihania juttuja sulla taas, oot kyllä taituri!

    VastaaPoista
  7. Ihania kaikki! Mulla odottaa oranssi , että ehdin käydä sen kimppuun :)

    VastaaPoista
  8. Jos kyllästyt tuohon neuletakkiin muista mua ;) se on niiiin hieno.

    VastaaPoista
  9. Onpa kiva toi harmaa takki! ( ja muutkin toki) Millä kaavalla oot sen tehnyt? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Mulla on melkein aina kaavana tavallinen paita, jota muokkailen tehdessä. Neuletakkiin laitoin leveyttä hieman lisää (olisi saanut olla vieläkin enemmän), etukappaleen laitoin keskeltä halki ja leikkasin kaula-aukkoa isommaksi. Laiskana ei oikein jaksa piirrellä noita kaavoja niin yritän aina soveltaa ;) ...siksi se lopputulos joskus vähän jännittää. :D

      Poista
  10. Minunkin oli pakko tilata tuota apilapalloa harmaana, on se vaan jotenkin niin hyvännäköinen kangas. Ja ihania vaatteita olet taas tehnyt!

    VastaaPoista
  11. Ihania kerrassaan! Sinä teit tuosta harmaasta sen mitä minäkin olen visioinut, mutta kangaskin on vielä kaupassa! :)

    VastaaPoista
  12. Nyt ottaa sydämestä.. miksen ole tällaista kangasta huomannut aikaisemmin.. muistuttaa ihan liikaa marimekon muijaa.. *äkkiä tilaamaan jos sitä vielä on*

    VastaaPoista
  13. Kiitos paljon kommenteista! Kangas vetää kyllä puoleensa, edelleen. Saa nähdä pystynkö pitämään itseni aisoissa ;)

    VastaaPoista
  14. Aivan ihana toi sun harmaa neuletakki! Ja kiva malli tossa pipossa, hieno :)

    VastaaPoista
  15. Himoitsin tuota kangasta jo kuvan perusteella, mutta nyt vielä enemmän! Mielettömän hienoja tekeleitä kaikki!!

    VastaaPoista
  16. no onpas upeita apilapalloja kyllä!

    VastaaPoista
  17. Voih, olet tehnyt tuosta harmaasta pallerosta juurikin sen tyylistä mitä olen ajatellut jo pitkään. Nyt on pakko tilata ja rueta tuumasta toimeen :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista!